intelis პროექტი. გეგმის შაბლონი

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
მთვარისა ლიპარტელიანი
რაიონი
გლდანი-ნაძალადევი
სკოლა
 207-ე საჯარო სკოლა
ქალაქი
თბილისი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
დაკარგული ისტორია-საბჭოთა რეპრესიები
თემის შინაარსი
    არქივების გახსნამ და საბჭოთა პერიოდის ისტორიის კვლევამ, ასევე, ადამიანის უფლებების და თავისუფლებების საყოველთაო აღიარების მცდელობებმა - გაზარდა ინტერესი საბჭოთა რეპრესიების დროს დაღუპული და უკვალოდ გამქრალი მილიონობით ადამიანის შესახებ. მოცემულ პროექტში ,,დაკარგული ისტორიის’’, როგორც მას უწოდებენ,  უკეთ შესწავლის მიზნით მოსწავლეები იმუშავებენ კვლევით ჯგუფებში, შეისწავლიან რეპრესიების მიზეზებს,იმსჯელებენ შედეგებზე. რეპრესირებულთა ოჯახის ისტორიის გაცნობის შემდეგ, მოსწავლეები ჩაწერენ ინტერვიუს რეპრესირებულთა შთამომავლებთან, იმუშავებენ არქივებში, მოიძიებენ და დაახარისხებენ ინფორმაციას,მოახდენენ ,,რეპრესირებული ქართველი ქალების შესახებ’’ წიგნის პრეზენტაციას,იმსჯელებენ რეპრესიების მორალურ და დემოგრაფიულ შედეგებზე,შექმნიან ბლოგს, დაამზადებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს, საკუთარ ნამუშევრებს წარუდგენენ მოწვეულ სტუმრებს.
საგანი
ისტორია-სამოქალაქო განათლება
დონე/კლასი  
IX კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
3 თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
სტანდარტი ისტორიაში
ოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები.
მიმართულებები:სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
საგნობრივი ჯგუფები:საზოგადოებრივი მეცნიერებები
საგანი- საქართველოს ისტორია
მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოში სოციალური ურთიერთობების ისტორიის კვლევა
მიმართულებები:სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
საგნობრივი ჯგუფები:საზოგადოებრივი მეცნიერებები
საგანი:საქართველოს ისტორია
მოსწავლესშეუძლია  გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
მიმართულებები:სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
საგნობრივი ჯგუფები:საზოგადოებრივი მეცნიერებები
საგანი:საქართველოს ისტორია სამოქალაქო განათლება

სტანდარტი სამოქალაქო განათლებაში
მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა
მიმართულებები:მდგრადი განვითარება
საგნობრივი ჯგუფები:საზოგადოებრივი მეცნიერებები
საგანი:სამოქალაქო განათლება

მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს საქართველოს  მოქალაქის კონსტიტუციური  უფლებები და თავისუფლებები, მოვალეობები და პასუხისმგებლობები
მიმართულებები:თვითმმართველობა და მმართველობა
საგნობრივი ჯგუფები:საზოგადოებრივი მეცნიერებები
საგანი:სამოქალაქო განათლება


მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
      მოსწავლე შეძლებს:
 .სოციოლოგიური კვლევის ჩატარებას
 .მიზნობრივი კითხვების ფორმულირებას
 .ანალიზს და სინთეზირებას პრობლემის გადასაწყვეტად
 .იდეებისა და აზრის ნათლად გამოხატვას წერილობით თუ სიტყვიერი ფორმით
 .პასუხისმგებლობის გაზიარებას მუშობის პროცესში
 .ინტერვიუს ჩაწერას
 .შეძლებს ტექნოლოგიების გამოყენებას სხვადასხვა ფორმით
 .არქივში მუშაობას და ინფორმაციის მოპოვებას,ორგანიზებას
 .მსჯელობას  რეპრესიების მორალურ და დემოგრაფიულ შედეგებზე
 .საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტაციას და წარმატებულ კომუნიკაციას აუდიტორიასთან
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
1.არის თუ არა ერთი ადამიანის სიკვდილი ტრაგედია,მილიონების კი სტატისტიკა?


თემატური კითხვები
1.თქვენი აზრით,უნდა გაუსწორდე თუ არა ფიზიკურად განსხვავებული აზრისა და პოზიციის ადამიანებს?
2.ადამიანის რომელი ფუნდამენტური უფლებები ირღვეოდა საბჭოთა კავშირში?
შინაარსობრივი კითხვები


1.რა  იყო რეპრესიების მიზანი?
2.რატომ შეეხო რეპრესიები საზოგადოების ყველა ფენას?
3.ვინ გახდა რეპრესიების მსხვერპლი?


შეფასების გეგმა
 შეფასების დროის ჩარჩო 
    პროექტი იწყება მოსწავლის საჭიროებების განმსაზღვრელი შეფასებით,რომლის მიზანია მოსწავლის აპრიორი ცოდნის განსაზღვრა და მათი ინტერესის გაღვივება. პროექტის განმავლობაში მოსწავლეთა აზროვნების ზედა დონის უნარების განვითარების ხელშეწყობის და მათ მიერ თემატიკის გაგების ხარისხის მონიტორინგისათვის გამოკითხვაც გამოიყენება.პროექტის დასაწყისში გამოიყენება პროექტის რუბრიკა,რათა მოსწავლეებმა იცოდნენ რა მოლოდინები არსებობს მათ მიმართ და შეძლონ მუშაობის პროცესში თავიანთი პროგრესის კონტროლი. გამოიყენება ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკაც,კოლაბორაციული მუშაობის უნარ-ჩვევების შესაფასებლად მასწავლებელი ერთობლივი დაკვირვების ფურცელს იყენებს მაშინ, როცა მოსწავლეები კვლევას ატარებენ და პრეზენტაციას ქმნიან. კვლევის და პრეზენტაციის შექმნის პროცესში მასწავლებელი მოსწავლეებს ინდივიდუალურად და ჯგუფურად ხვდება, რათა მათ შეკითხვებს უპასუხოს, შეაფასოს მათი პროგრესი და დააკვალიანოს ისინი. წაახალისოს მოსწავლეები,რათა გაუზიარონ უკუკავშირი თანაკლასელებს პრეზენტაციების მოსმენის შემდეგ.

პროექტზემუშაობის






მოსწავლის საჭიროებების განმაზღვრელი შეფასება
დაწყებამდე






გამოკითხვა
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე




ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა
თანაკლასელთა უკუკავშრი
პროექტის რუბრიკა
და ასრულებენ
დავალებებს





კოლაბორაციული დაკვირვების ფურცელი
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ



ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა
დასრულების შემდეგ





პროექტის რუბრიკა
პრეზენტაციის რუბრიკა
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შუალედური შეფასებები მასწავლებლისაგან,მოსწავლეთა შეფასება და თვითშეფასება,პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა,
მასწავლებლის თვითშეფასება და რეფლექსია.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
.გადაწყვეტილების მიღება  და რთული არჩევანის გაკეთება
.მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება
.ინფორმაციის ანალიზი და სინთეზირება პრობლემის გადასაჭრელად და კითხვებზე .პასუხების გასაცემად
.ინფორმაციის კრიტიკული შეფასება
.საღი მსჯელობა და აღქმა
.ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე .საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
.ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენება
სასწავლო პროცედურები
  1. საბაზისო ცოდნის შემოწმება
  2. სამუშაო ჯგუფებად გადანაწილება
  3. კვლევისათვის კითხვარის შედგენა
  4. კვლევის ჩატარება
  5. ინფორმაციის მოძიება
  6. ინტერვიუს ჩაწერა
  7. არქივში მუშაობა
  8. პრეზენტაციების მომზადება
  9. წიგნის პრეზენტაცია
  10. ბუკლეტების დამზადება და გავრცელება
  11. შეხვედრა რეპრესირებულთა შთამომავლებთან





დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
ასეთ მოსწავლეებს მიეცემათ დამატებითი დრო წყაროებზე სამუშაოდ. ასევე მცირე სახის ინფორმაციის მოძიება.

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

ეს მოსწავლეები არიან რუსულ-ენოვანი .მათ მიეცემათ საშუალება ინფორმაცია მოიძიონ მშობლიურ ენაზე.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
ეს მოსწავლეები იმუშავებენ არქივში,ჩაწერენ ინტერვიუს,მოამზადებენ პრეზენტაციას და შეძლებენ კომუნიკაციას აუდიტორიასთან. დაეხმარებიან სხვებს.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები

ინვენტარი/მასალები

ინტერნეტრესურსები
http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FRusso-Georgian_War&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNEjmtENRnuhsDhExdzvq1cltutsDg
სხვა რესურსები
რეპრესირებულთა შთამომავლები,ფსიქოლოგი,მასწავლებლები.





1 comment:

  1. ძალიან მომეწონა თქვენი პროექტის გეგმა,განსაკუთრებით შეფასების დროის ჩარჩო და მასწავლებლის თვითშეფასება და რეფლექსია.

    ReplyDelete